Stadion S11 - stadionklubsvetla.wz.cz

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Stadion S11

Technické údaje mopedu  S 11                

Moped Stadion S 11 je náš nejlehčí a nejlevnější motorový dopravní prostředek. Je lehké, avšak solidní konstrukce.
Typ S 11 je jen o 18 kg těžší než normální cestovní kolo.

Motor:
Moped Stadion má dvoudobý motor obsahu 50ccm Jawa 50 - typ 552, který je konstrukčně téměř shodný s motorem mopedu Jaweta typ 551.
Jediným podstatným rozdílem je sklon válce. U Jawety je válec vodorovný, kdežto u Stadionu S 11 je skloněný šikmo kupředu.
Takto uspořádaný válec trpí méně odstřikovaným blátem na venkovských cestách.

Převodové ústrojí:
Spojka a převodovka jsou stejného provedení jako u Jawety. Převodové stupně se ovládají otočnou rukojetí na levé straně řídítek.
Přesouvání rychlostí je vázáno na stisknutí páčky spojky.

Podvozek:
Rám mopedu S 11 je trubkový, spájený, otevřeného typu, jako u dámského kola. Řídítka jsou trubková, chromovaná, výškově stavitelná.
Rovněž sedlo je výškově stavitelné a je vypruženo dvěma šroubovitými pružinami. Nádrž na palivo lisovaná z plechu má obsah 3 litry, záložní palivo není.
Přední kolo je zavěšeno na sunutých krátkých spodních vahadlech. Pružícím elementem jsou šroubovité ocelové pružiny s pryžovými tlumiči dorazu.
Dřívější provedení vahadel s pryžovými  prstenci se neosvědčilo a výrobce je vyměňoval zdarma za nové u strojů vyrobených před konstrukční změnou.
Zadní kolo je pevně uloženo v zadní vidlici rámu. Toto provedení vyhovuje na dobrých vozovkách, avšak na nerovném povrchu nezaručuje pohodlnou jízdu.
Má však výhodu v tom, že je jednoduché a lehké. Kola se zesílenými pneumatikami rozměru 2,00"-23" jsou vzájemně výměnná. Náboje kol jsou z lehké slitiny,
brzdy polonábojové. Řetěz je chráněn plechovým smaltovaným otevřeným chráničem. Schránka na nářadí je v prohlubni nosiče zavazadel.
Stojánek je dvouramenný, u strojů starší výroby se používalo stojánku opěrného. Moped Stadion S 11 je jednoduché, levné a spolehlivé motorové vozidlo,
které je o stupeň nad cestovním kolem. Je vhodný zejména pro začátečníky, kteří cení jeho jednoduchost a dobrou přístupnost všech orgánů.

Technický popis
Motor:
• dvoudobý, tří kanálový s vratným vyplachováním, benzinový
• počet válců 1
• uspořádání válce: stojatý, skloněný kupředu
• chlazení vzduchem
• průměr válce (vrtání) 38 mm
• zdvih 44 mm
• zdvihový objem 49,8 ccm
• stupeň komprese 7,5
• max. výkon KS při ot/min - 1,5/4250
• max. kroutící (točivý) moment Nm při ot/min - 0,27/2500
• střední pístová rychlost m/s při ot/min - 6,23/4250
• karburátor Jikov typ 2912M
• čistič vzduchu vlhký s kovovou vlnou
• mazání motoru směsí olej - benzin
Elektrické příslušenství:
• zapalování: setrvačníkové magneto
• osvětlovací cívka magneta - 6V 18W
Převodové ústrojí:
• spojka lamelová v olejové lázni, umístěná na klikovém hřídeli
• celkový převodový poměr: I - 29,7; II - 13,8
• celkový převod šlapadel na zadní kolo: I - 1:1,17; II - 1:0,58
• primární převod 4,75 (12/57)
• sekundární převod 2,92 (12/35)
• primární převod ozubenými koly
• sekundární převod řetězem „Favorit-Transport" 12,7mmx4,8mm, 112 čl.
• ovládání řadicího ústrojí otočnou rukojetí, vázanou na páčku spojky
Podvozek:
• rám otevřený z ocelové trubky průměr 45mmx2mm
• přední kolo uloženo na vidlici se sunutými kyvnými spodními vahadly, zdvih 65 mm
• zadní kolo pevné, nevypružené
• brzdy mechanické, polonábojové
• přední ovládaní ruční páčkou na řídítkách
• zadní ovládána zpětným sešlápnutím pedálů
• brzdící plocha jedné brzdy 40,2 cm2
• pneumatiky, rozměr 2,00"-23"
Váhy:
• váha bez náplní 39kg
• pohotovostní váha 42kg
• užitečné zatížení 100kg
• max. zatížení předního kola 52kg, zadního kola 90kg
Maximální rychlost:
• I - 25 km/h, II - 40 km/h (při skloněném jezdci 45 km/h)
Spotřeba paliva:
• při rychlosti 20 km/h; 1,4 l/100km
• při rychlosti 30 km/h; 1,6 l/100km
• při rychlosti 40 km/h; 1,9 l/100km
Stoupavost:
• I - 18%, II - 8%
Brzdná dráha:
• ruční brzda při 40 km/h  21m
• nožní brzda při 40 km/h  15m
• obě brzdy při 40 km/h  12m
Seřízení předstihu zážehu:
•2,8 - 3,1 mm před HÚ (horní úvratí)
• vzdálenost kontaktů přerušovače 0,4mm
• závit/tepelná hodnota svíčky 14/225
Náplně:
• doporučený olej do směsi s benzinem M5 Mix 1:20
• obsah oleje v převodovce cca 300 ccm (3 dcl), doporučený olej celoroční PP7
• obsah palivové nádrže 3l, záložní palivo není
• tlak v pneumatikách vpředu 1,5 atm (165 kPa), vzadu 1,8 atm (198 kPa)
Osazení karburátoru:
• průměr difuzéru 12 mm
• hlavní tryska 45 (ČSN), 52 (Solex)
Ukazatele:
• měrný výkon 30 KS/l
• výkonová váha 78 kg/KS
• měrná hltnost 2838 l/kg/t
• pístová dráha 575 m/km
• jízdní rychlost při 1000 ot/min  9,2 kg/km
• měrné zatížení brzd 1,77

ZNAČKA: Stadion S 11

Výrobní závod : VELO STADION n.p. Rakovník
Časopis AUTOMOBIL  leden 1961


 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky